باقری، خسرو. ۱۳۸۶،چالشهای پیش روی برنامه فلسفه برای کودکان. کم، فیلیپ، داستانهای فکری ۲، ترجمه زهیر باقری، تهران: نشر علم.
باقری، خسرو. 1388، تبیین و بررسی جایگاه تاریخ فلسفه در برنامه آموزش فلسفه به کودکان با تغییر بر دیدگاه هگل. فرهنگ، ۶۹؛ بهار ۸۸، صفحه ۳۸-۱۱.
جهانی، جعفر. (1381): نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی متیو لیپمن، نشریه علوم انسانی دانشگاه الزهرا(س)، تابستان 1381، شماره 42.
دیویی، جان. (1341): مقدمهای بر فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه آریانپور، تبریز.
دیویی، جان. (1375): تجربه و آموزش، ترجمه منصور تولیتی، نشر نور.
ستاری، علی. (1398): نقد مبانی فلسفی: فلسفه برای کودکان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ضرغامی، سعید. (1394): نگاهی به فلسفه برای کودکان از منظر فلسفه تعلیم و تربیت، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
فیشر، رابرت. 1386. آموزش تفکر به کودکان. ترجمه صفایی مقدم، مسعود و نجاریان، افسانه. چاپ دوم. اهواز: رسش.
لیپمن، متیو. (1389): کودکی در مدرسه لیزا، ترجمه حمیده بحرینی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو. آن مارگارت شارپ،(1394): غایب بزرگ مدرسه، کندوکاو اخلاقی، ترجمه روح الله کریمی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو. آن مارگارت شارپ، اسکانیان، فردریک(1395): فلسفه در کلاس درس، ترجمه باقری نوعدوست، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
لیپمن، متیو. آن مارگارت شارپ، اسکانیان، فردریک(1396): کودکان و مهارت تفکر: راهنمای آموزش تفکر و سبک زندگی به دانشآموزان، ترجمه معرف زاده، عبدالمهدی. مرعشی، سیدمنصور شریفی،تهران، پارسیک.
مطهری، مرتضی. مجموعه آثار، ج 2، تمنتشارات صدرا، تهران.
مهدیپور، محمود، 1387، جایگاه عقل در فرهنگ اسلامی، نامه جامعه، شماره 51، ص40-36.
وانسی لگم، نانسی، 1388: فلسفه برای کودکان، رایحه تفکر، ترجمه مهرنوش هدایتی، فرهنگ 69، بهار 88، ص 301- 277.
Lipman, M. and A.M. Sharp & F.S. Oscanyon. (1980). Philosophy in the Classroom. Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, M. (2003). Thinking in education. Second edn. Cambridge UK: PressSyndicate of the University of Cambridge.