قرآن کریم.
ابن فارس، احمد (1404ق)، معجم مقاییس اللّغه، قم: مکتب الأعلام الاسلامی.
ابن منظور، محمد بن مکرم (1408ق)، لسان العرب، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
اسماعیلی، محمدعلی، احمدی اصفهانی، سید محمدمهدی (1391)، بررسی تطبیقی مسأله بداء در اندیشه غالب متکلمان و فلاسفه شیعه، پژوهشنامه حکمت و فلسفه اسلامی، 11/42: 142-115.
العاملی، شیخ محمد مکّی (1414ق)، الالهیات علی هدی الکتاب و السنّه و العقل، قم: مؤسسه الامام الصادق علیه اسلام، ج2.
المفید، محمد بن نعمان (1414ق)، تصحیح الاعتقادات الشیعه، قم: دارالمفید.
المقری الفیومی، احمد بن محمد بن علی (1405ق)، المصباح المنیر، دارالهجره.
بخاری، محمدبن اسماعیل (بیتا)، صحیح البخاری، بیجا: بینا.
جوهری، اسماعیل بن حماد (1410ق)، الصّحاح، بیروت: دارالعلم للملایین.
دیباجی، سید محمدعلی، محمدی نیا، عیسی (1398)، نقد و بررسی نسبت علم الهی با اختیار انسان در الهیات گشوده بر مبنای فلسفه صدرایی، جستارهای فلسفه دین، 8/1: 104-83.
راغب اصفهانی، ابوالقاسم (1412ق)، مفردات الفاظ القرآن الکریم، دمشق: دارالقلم.
سبحانی، جعفر (1414ق)، البداء فی ضوء الکتاب و السنّه، قم: مؤسسه النشر الاسلامیّ.
سعدی، محمدجواد، صلواتی زاده، مسعود (1392)، بداء و نقد نظریه سلفیون معاصر، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای اعتقادی کلامی، 3/11.
شهرستانی، عبدالکریم (بیتا)، الملل و النحل، ج1، بیروت: دارالمعارف.
طباطبایی، محمدحسین (1393)، المیزان فی تفسیر القرآن، ج11 قم: جامعه مدرسین.
طریحی، فخرالدّین (1375ش)، مجمع البحرین، تحقیق سید احمد حسینی، تهران: کتابفروشی مرتضوی.
فیروزآبادی، محمد بن یعقوب (1412ق)، القاموس المحیط، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
کلینی، محمد بن یعقوب (1419ق)، أصول الکافی، تصحیح و تعلیق محمد جعفر شمس الدین، قم: دارالتعارف للمطبوعات، چ2.
محمدی نیا، عیسی (1400)، تبیین علم و مشیت الهی و رابطه آنها با اختیار بشر در الهیات گشوده (با تأکید بر دیدگاه جان ساندرز) و نقد آن بر مبنای فلسفه صدرایی (رساله دکتری)، تهران: دانشگاه تهران.
معرفت، محمدهادی (1410ق)، التمهید فی علوم القرآن، قم: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، چ3.
میرصدری، سعیده، نصیری، منصور (1397)، بررسی و نقد آموزه گشودگی در حل تعارض علم الهی و اختیار بشری، جستارهای فلسفه دین، 7/2: 149-129.
ناصف، منصور علی (2008م)، التاج الجامع للأصول فی أحادیث الرّسول، بیروت: دارالخلافه.
- Belt, Thomas (2002). Open Theism and the Assemblies of God. Assembly of God Missionary, Beirut, Lebanon, Summer.
- Boyd, Gregory A, David Hunt, William Lane Craig, and Paul Helm. (2001). Divine foreknowledge: Four views. Inter Varsity Press.
- Boyd, Gregory A. (2002). ‘Christian love and academic dialogue: A reply to Bruce War.’ Journal of the Evangelical Theological Society 45(2): 233.
- Clarke, W. Norris (1973). “A New Look at the Immutability of God.” In God, Knowable and Unknowable, edited by Robert J. Roth. New York: Fordham University Press.
- Gardoski, Kenneth M. (2011). Open Theism, Babtist Bible Seminary, Clarks Summit Pa.
- Hasker, William (1989). God, Time, and Knowledge, New York: Cornell University Press.
- Pinnock, Clark, Richard Rice, John Sanders, William Hasker and David Basinger (1994). “The Openness of God: A Biblical Challenge to the Traditional Understanding of God” Downers Grove: Intervarsity Press.
- Pinnock, Clark. (1996). God’s Sovereignty in Today’s World, Princeton: Theology Today, 53/1.
- Pinnock, Clark. (2003). Open Theism: “What is this? A new teaching? and with authority” (MK 1:27), Ashland Theological Journal.
- Sanders, John. (1998). The God Who Risks: A Theology of Providence, Downers Grove: Intervarsity Press.
- Sanders, John (2007). An Introduction to Open Theism, Reformed Review, 60/ 2.
- Wellum, Stephan J. (2002). Divine sovereignty-omniscience inerrancy, and open theism: An evaluation, Journal of the Evangelical Theological Theism.